همین‌که سریالی 57 سال بتواند مخاطب خود را نسبتا راضی نگه دارد دلیل محکمی است تا همیشه تهیه‌کنندگان سراغ ساخت این مجموعه‌ها بروند. با نگاهی به فهرست سریال‌های بلندی که تا به امروز ساخته شده‌اند دو نکته مهم وجود دارد؛ یکی دسته بندی‌ها و دیگر کشورهای سازنده. گونه کمدی، درام، معمایی و پلیسی، خانوادگی، تخیلی و جنگی هرکدام به تنهایی فهرست بلندبالایی از سریال‌های مختلف دارند که پیدا کردن طولانی‌ترین سریال و موفق‌ترین آنها خیلی کار سخت و پیچیده‌ای نیست. از طرفی کشورهایی مثل ترکیه و ژاپن هم سال‌هاست که تخصص ویژه‌ای برای ساخت سریال‌های طولانی ـ چه از نظر تعداد قسمت و فصل‌ها و چه از نظر مدت زمان هر قسمت دارند. در این مطلب سه سریال پرسروصدا و موفقی که مخاطبان جهانی دارند و با وجود طولانی بودنشان توانستند پرطرفدار باقی بمانند را معرفی کردیم.
کد خبر: ۱۲۳۴۸۰۹

Grey's Anatomy : آناتومی گری یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی‌ است که حدود 15 سال در حال پخش است و 16 فصل دارد. گونه این سریال درام پزشکی جزو سریال‌های موفقی است که در این گونه ساخته شده و توانسته 214 بار نامزد جوایز مختلف شود. این سریال با 346 قسمت جزو ده سریال برتر فهرست طولانی‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی قرار دارد. نحوه پخش سریال‌های طولانی همیشه یکی از نقاط آزار‌دهنده برای مخاطبان این سبک مجموعه‌ها به حساب می‌آیند و انتظار یکساله برای هر فصل خیلی وقت‌ها باعث ریزش مخاطبان می‌شود، اما این سریال توانست همیشه علاقه‌مندانش را برای انتظار کشیدن هم راضی کند.

سیمپسون‌ها: این مجموعه تلویزیونی پویانمایی طولانی‌ترین سریال و مجموعه تلویزیونی است که با 666 قسمت از سال 89 تا به امروز ادامه داشته و طرفدارانش روز به روز بیشتر از قبل شده‌اند. این سریال که گونه کمدی و سبک زندگی دارد داستان شهروندان زرد رنگ یک شهر ساختگی و موقعیت‌های آنان را روایت می‌کند و تا به حال توانسته لقب طولانی‌ترین کمدی موقعیت را برای خود حفظ کند و در همه جای جهان طرفدار پیدا می‌کند. البته پویانمایی‌های طولانی‌تری هم مانند Sazae ــ san ژاپنی با 7400 قسمت از سال 1969 تا به حال برای بچه‌ها ساخته شده، اما با این حال نتوانسته محبوبیت جهانی‌ای مانند زردهای دوست داشتنی به دست بیاورد.

Law & Order:‌ سریال نظم و قانون یکی دیگر از سریال‌های موفقی است که با وجود طولانی بودن توانست همیشه امتیاز بالایی از بینندگان خود دریافت کند. این سریال در گونه پلیسی قرار می‌گیرد و با الهام از پرونده‌های جنایی 21 فصل ساخته و پخش شد و توانست موفقیت‌آمیز باقی بماند و مخاطبان فراتر از آمریکا برای خود پیدا کند. با این‌که برای بسیاری از علاقه‌مندان این گونه جزو بهترین سریال‌ها قرار نداشته باشد اما همین که 20 سال روی آنتن باشد هم برای سازندگانش موفقیت و جوایز زیادی به دست آورد و هم نام خود را در فهرست رکورددارترین مجموعه‌های تلویزیونی تا سال‌ها
ماندگار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها